Projektõpe lasteaias alushariduse õppekava
toetamisel – II osa

Meeskonnakoolitus

(lasteaiaõpetajad,õpetajaabid, assistendid, juhid, abipersonal jt)

Projektipõhine lähenemisviis õppimisele ja õpetamisele toob rühmaruumi mitmeid eeliseid ja esindab nüüdisaegse õpikäsituse parimaid tavasid. See on sobivaks töövahendiks uueneva õppekava rakendumisel. Projektide paindlik raamistik võimaldab õppida igaühele sobival viisil, osaleda aktiivselt ning tunda end kõrgelt motiveerituna. Õppimist käsitletakse siin interaktiivsete protsessidena, kus iga osaleja panus on ühises uurimises kõrgelt hinnatud – kuuldavaks ja nähtavaks saavad iga lapse hääl, kogemused ja teooriad.

Eesmärk

Koolitus toetab uueneva/uuenenud riikliku õppekava elluviimist, toetudes projektipõhisele tööviisile.
Täienevad teadmised lisaks esimese koolituspäeva sisule

Õpiväljundid

Koolitusel osaleja:

  • omab ülevaadet üldpedagoogilistest põhimõtetest, mis on projektõppe aluseks
  • on täiendavalt tutvunud tutvunud projektipõhise õppe olemuse, põhimõtete ja rakendamise võimalustega;
  • teadvustab pedagoogilise dokumenteerimise olulisust pedagoogilistes protsessides;
  • on „läbi mänginud“ projekti kujunemise, kavandamise
  • on tutvunud mõne projektitööle omase töövõttega
Sisu ja teemad
  1. Põhirõhk on projekti kujunemisel, kavandamisel juhtimisel
  2. Täiendavalt esimese koolituspäeva teemade arendus
  3. Mõned projektile omased töövõtted
Koolituse toimumise koht ja töömeetodid
  1. Koolituse tellinud asutuse isiklikud või korraldatud ruumid või
  2. Zoom-keskkond (epidemioloogilistest piirangutest tingituna oleme valmis koolitust läbi viima ka zoomkeskkonnas) II osa puhul ainult eelnevale läbirääkimisele toetudes.

Aktiivne loeng ja esitlused.
Arutelud. Grupitööd.

Koolituse maht ja ajakava

Koolituse maht on 8 akadeemilist tundi.
Koolitus kestab 4 x 1,5 tundi
Koolituse algusaja ja vahepausid määrab koolituse tellija.

Koolituse lõpetamine/väljund

Koolituse läbinud õppijatele väljastatakse tunnistus eelpool nimetatud teemade läbimise kohta.

Koolitajad

Evelin Sarapuu

  • Ülenurme lasteaed, õppejuht;
  • pedagoogiline staaž alushariduses al 1994;
  • TÜ haridusteaduste magister (2006);
  • projektitöö kogemus alushariduses 8 aastat;
  • koolieelse lasteasutuse riikliku õppekava ja seaduse muutmise eelnõu väljatöötamise töörühma liige ELAL esindajana al 2018;
  • Eesti Reggio Emilia Ühingu ja klubi asutajaliige;
  • Eesti Lasteaednike Liidu esimees al 2020

Jaana Koger

  • Õpetaja Tartu valla Raadi lasteaias Ripsik;
  • pedagoogiline staaž alushariduses alates 2004;
  • TÜ haridusteaduste magister (2009);
  • projektitöö kogemus alushariduses alates 2008;
  • koolieelse lasteasutuse riikliku õppekava väljatöötamise töörühma liige EREÜ (Eesti Reggio Emilia Ühing) esindajana alates 2018;
  • Reggio Emilia klubi ning EREÜ asutajaliige ja eestvedaja 2013-2020