– Õppimine on reis, mitte sihtpunkt –

Clarum Koolituse lektorid on pikaaegse pedagoogilise töökogemusega praktikud, kes tuginevad tänapäevasele õpikäsitusele ning teaduspõhisele lähenemisele lapsepõlvest, õppimisest jmt. Koolitajate soov on, et leviks laiemalt lapsest lähtuv õpikäsitus, iga lapse isiklik õpitee oleks väärtustatud ning lasteaias usaldataks põhitegevusena mängu. Koolitustel seostatakse pedagoogilised teooriad oma pikaajalise töökogemusega, mida jagatakse illustreerivate fotode ja videomaterjalide toel. Koolitustel muutub teooria käegakatsutavaks ning võimatuna tunduv võimalikuks.

Peamisteks koolitusteemadeks on kasvavast nõudlusest lähtuvalt nüüdisaegne õpikäsitus, projektõpe lasteaias, lapse arengut/mängu toetav keskkond ja lapse loomulik viis õppimiseks – mäng. Põhiteemadesse on lisaks peidetud meeskonnatöö olulisus, õpetaja identiteet ja areng, lapse olemus ja lapsepõlveväärtus jpm.

Uudsena pakume õpetajaabidele, abiõpetajatele ja assistentidele võimalust täiendada enda pedagoogilisi kompetentse ning pakume erinevatel teemadel ka jätkukoolitusi.

Enamasti korraldab Clarum Koolitus lasteaedadele meeskonnakoolitusi, kuid aeg-ajalt korraldame ka avatud koolitusi. Keerukamatel aegadel toimuvad koolitused zoom keskkonnas.

Clarum Koolituse meeskonnakoolitusi on tellitud erinevatesse Eestimaa lasteaedadesse Hiiumaalt Narvani ja Tallinnast Võruni. Oleme jaganud oma töökogemusi Viimsis ja Viiratsil, Pärnus ja Paides ning saanud koolitusvõimalusi ka piiri taga.

Oleme teinud koostööd kohalike omavalitsuste ja haridusühendustega.

 

Õppekorralduse ja koolituse kvaliteedi tagamise alused

Koolituse läbinute tagasiside

Meribel:

Said uusi ideid, kuidas rühmaruumi muuta paremaks laste seisukohast. Olete imeline inspiratsiooniallikas. Te olete kindlasti üks mu lemmik lektoreid. Aitäh oma mõtete ja tööde jagamise eest!

Tiina:

Imeline oli näha, milline teie rühm oli ja kuidas ta toimib. Teie rühmatuba ja vahendid on tõesti sellised, mis inspireerivad lapsi loovalt mängima. Nagu ma ütlesin, siis mul on ääretult kahju, et paljud lapsed siiski ei saa selliste “ägedate”, täiesti tavaliste, lihtsate, looduslike asjadega mängida

Lagle:

Väga, väga huvitav ja kasulik Koolitus. Eriti pildi ja video materjal. Mul on hea meel, et vastasite kõikidele mu küsimustele loengu ajal ja peale loengu aega ka veel.

Valeria:

Väga tore oli saada kinnitust, et lapsed tuleks ikka keskkonnast(lasteaia ruumid) välja viia ja märgata nende huvisid. Tunnen, et laste huvid on jäetud meie rühmas tahaplaanile. Sain julgust seda muuta ja lasta lastel juhtida oma õppeprotsessi. Põnevad näited ja oli väga huvitav ja silmaringi laiendav, aitäh!

Kertu:

Suur tänu huvitavate näidete eest (pildid ja videod teie rühma tegevustest ja õppekäikudest). Mulle väga meeldis see mõte – ära ole õpetajana lihtsalt info vahendaja, vaid las laps loob ise oma teadmised ning et laps peab saama avastada.

Maarika:

Loengupäevast kõige olulisemana võtan kaasa – usalda last ning lase lapsel küsida küsimusi ja arutleda.

Ljuda:

Aitäh ideede eest, kuidas laste loovust arendada ja milliseid vahendeid kasutada, kuidas projekti üles ehitada kuulates ja usaldades last.

Maarika:

Sain omale tulevikuks väga palju vahvaid ideesid ja julgust projektõpet katsetada. Nagu ma ka päeva lõpus mainisin, siis teie rühmas käiks ma isegi. Aitäh! Aitäh teadmisterohke õppepäeva eest!

Asta:

Suured tänud maailmapildi avardamise eest! Sain teada, et peale minu on ka teisi õpetajaid, kes minuga sarnaselt mõtlevad! Väga inspireeriv koolitus! Õpikäsituse osa sai nüüd ikka täitsa läbi arutatud.

Maarja:

Suurepärane loeng, hetkeks ka ei tekkinud igavuse noote. Kiidusõnad lektorile, et toob nähtavale selle, et ka juba väga pisikestega on võimalik väga toredaid ja lastele olulistel teemadel projekte luua.

Aune:

Lektor on suurte kogemustega praktik ja seega igati inspireeriv. Praktik ja teooria seos tuli koolitusel hästi välja. Palju illustreerivat foto ja pildimaterjali.

Pilte koolitustest