Sügav mäng ja mängukeskkondade loomine lapsest lähtuvas tegevuskultuuris

Meeskonnakoolitus

(lasteaiaõpetajad,õpetajaabid, assistendid, juhid, abipersonal jt)

Sügav mäng ja mängukeskkondade loomine lapsest lähtuvas tegevuskultuuris
Mängupedagoogika – võimalus hoida lapsepõlve, avastada maailma ja õppida 21. sajandi oskusi mängides, säilitada mängulisus ja uudishimu kogu eluks ning olla õnnelik siin ja praegu.

Lasteaiaõpetajad väidavad sageli, et mängu jääb lasteaias järjest vähemaks. Koolitusel aitame mõista mängu sügavamat tähendust ning leida üles võimalused ja julgus mäng alushariduses elustada.

Mäng ja mängimine on inimese arengu ja heaolu jaoks oluline kogu elu jooksul – mängupõhine õppimine on panus rahvatervisesse! Koolitusel ei keskendu me ainult lapsele, vaid ka õpetaja mänguisiksusele.

Õpetajal on võimalus oma mänguisiksus, väärtused ja õpetamistõed teha nähtavaks õpikeskkonda luues – keskkonnast saab „kolmas õpetaja“, mis/kes võimestab mängu potentsiaali.

Eesmärk

Koolitus toetab uueneva/uuenenud riikliku õppekava elluviimist, tuues õpetajateni mängu sügavama tähenduse ja julgustades õpetajaid veelgi enam mängu väärtustama.

Õpiväljundid

Koolitusel osaleja:

  • vaade mängule laieneb oluliselt!
  • omab ülevaadet lapsest lähtuvatest põhimõtetest – on mõtisklenud lapse olemuse ja lapsepõlveväärtuse üle, lapse õiguste ja rolli üle kogukonnas siin ja praegu; mõistab mängu rolli lastekultuuris
  • mõistab mängu sügavat olemust ja tähendust – omab ülevaadet kaasaegsetest mängu-uurimustest ning mõistab mängu olulisust inimese arengus ja heaolus
  • oskab mängu ära tunda, näha ja võimaldada erinevates tegevustes
  • mõistab iseenda ja meeskonna rolli mängu võimaldamises ja mängukeskkondade loomises
  • näeb seost mängu ja õppimise vahel (seos õppekavaga) ning leiab õppekava elluviimisel rohkem võimalusi võimaldada mängu
  • on avatud minema kaasa lapse mänguideedega
  • on saanud inspiratsiooni koolitajate kogemusest
Sisu ja teemad
  1. Mäng alushariduse õppekavas
  2. Laps ja lapsepõlvekäsitus; laps kogukonnas; mängu roll lastekultuuris
  3. Õpetaja kui mängu võimaldaja; meeskonna roll ja koostöö mängu võimaldamisel
  4. Sügav mäng, mängulisus – mängu olemus, tüübid, mängule häälestumine; kuidas mängu ära tunda
  5. Mäng – arengu ja heaolu võti. Mänguisiksused
  6. Mängupõhise õppimise erinevad võimalused – teooria ja praktika  seosed rohketele foto- ja videomaterjalidele toetudes – koolitajate kogemus. Mäng projektõppes
  7. Mängu uurimine ja dokumenteerimine; skeemid mängus
  8. Mängukeskkonnad, nende loomine. Mängukutse ja provokatsioon
Koolituse toimumise koht ja töömeetodid
  1. Koolituse tellinud asutuse isiklikud või korraldatud ruumid või
  2. Zoom-keskkond (epidemioloogilistest piirangutest tingituna oleme valmis koolitust läbi viima ka zoomkeskkonnas)

Aktiivne loeng ja esitlused.
Arutelud.

Koolitusega tuleb kaasa toetav töövihik (digitaalne) küsimustega, mis aitavad õpetajal läbi mõtiskluste ja analüüsi jõuda lähemale lapse ja enda (kui õpetaja) mõistmisele, mängu väärtustamisele, mängukeskkonna loomisele.

Koolituse maht ja ajakava

Koolituse maht on 8 akadeemilist tundi.
Koolitus kestab 4 x 1,5 tundi
Koolituse algusaja ja vahepausid määrab koolituse tellija.

Grupp meeskonnakoolitusena (kuni 24 osalejat) 1600 EUR (so arvestuslikult 67 EUR osaleja kohta) – grupi/koolituspäeva hind ei muutu, kui osalejaid on vähem.
Iga lisaosaleja + 70 EUR.
Lisandub transpordikulu
Avatud grupp (kui kuulutame eraldi koolituse välja), siis on osalejatasu 80 EUR

Koolituse lõpetamine/väljund

Koolituse läbinud õppijatele väljastatakse tunnistus eelpool nimetatud teemade läbimise kohta.

Koolitaja

Jaana Koger

  • Õpetaja Tartu valla Raadi lasteaias Ripsik;
  • pedagoogiline staaž alushariduses alates 2004;
  • TÜ haridusteaduste magister (2009);
  • projektitöö kogemus alushariduses alates 2008;
  • koolieelse lasteasutuse riikliku õppekava väljatöötamise töörühma liige EREÜ (Eesti Reggio Emilia Ühing) esindajana alates 2018;
  • Reggio Emilia klubi ning EREÜ asutajaliige ja eestvedaja 2013-2020