Jaana Koger

Olen lasteaiaõpetaja alates aastast 2005. Õpetajana ja endise arstina usun, et lasteaed võib olla osaks õnneliku lapsepõlve mälestuses. Jätta lastele alles nende lapsepõlv – see on minu igapäevatöös peamine põhimõte. Lapsest lähtuv pedagoogiline tegevuskultuur on ennekõike humanistlik ning võimaldab mul õpetajana tunda huvi lapse vastu iseendas ning minu kõrval; saada aru, mis on lastele tegelikult oluline. Pedagoogilises maailmas on minu jaoks erilise tähendusega märksõnad KESKKOND, MÄNG, PROJEKTÕPE, REGGIO EMILIA TEGEVUSKULTUUR. Me kõik õpime erinevalt ja see just ongi põnev – luua kõigile positiivselt toimiv kooslus keskkonnast, vastastikustest suhetest ja karakteritest.

Mulle meeldib mõttelaad, et lapsed on väikesed teadlased, kuna näen igapäevaselt oma töös laste lakkamatut uudishimu, järjest arenevat vaatlemisoskust ja võimet kujundada teooriaid ümbritseva maailma kohta. Lapsed mõistavad loomupäraselt, et oleme osa millestki suuremast – millestki, mille üle imestada, küsimusi esitada. Uurides tekivad küsimused ja ideed. Laste huvidest lähtuvate teemade põhjalik uurimine pakub konteksti, milles nad saavad sügavamalt mõista iseennast ja oma maailma; süvenevad akadeemilised oskused, aga ka nende teadlik kasutamine. Mul on olnud õnn kogeda imelisi asju, mis juhtuvad, kui lastel on vabadus uurida ja katsetada. See innustab mind veel enam olema avatud laste uudishimule, nende uutele vaatenurkadele.

Usun, et uuriv õppimine arendab mõtlemist ja loob innovatsiooni maailmas. Olen TÜ haridusteaduste magister (2009), Tartu valla Raadi lasteaed Ripsik pedagoog- metoodik, projektõppe kogemus alushariduses aastast 2008, Eesti Reggio klubi ja Eesti Reggio Emilia Ühingu asutajaliige ja eestvedaja 2013-2020. Olen panustanud alushariduse arengusse koolieelse lasteasutuse riikliku õppekava väljatöötamise töörühma liikmena (alates  2018). Olen olnud koolitaja nii Tartu Ülikoolis kui Tallinna Ülikoolis; samuti pikaaegne praktikajuhendaja alushariduse tudengitele. Mulle on oluline eneseareng isiksusena ja õpetajana ning püüan anda oma panust ka meie alushariduse arengusse.